๐ฆ Retourneren & Klachten
Bij Homelounge doen we er alles aan om je tevreden te maken met je aankoop.
Toch niet helemaal blij? Geen zorgen.
Hieronder lees je hoe retourneren, ruilen of het melden van een klacht werkt โ duidelijk en stap voor stap.
๐ Retourneren of ruilen
๐๏ธ Gekocht in de winkel of via e-mail?
Producten die in onze fysieke showroom zijn gekocht of via e-mail zijn besteld, kunnen niet worden geretourneerd of geruild.
Wij vragen hiervoor je begrip.
๐ Gekocht in de webshop?
Dan heb je het recht om je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren en te retourneren โ zonder opgaaf van reden.
Retourmogelijkheden:
-
Inleveren in ons magazijn (op afspraak)
-
Retour via post (voor kleinere artikelen)
-
Ophalen door onze ophaaldienst (voor grote of zware producten)
โ๏ธ Wil je retourneren? Meld dit minimaal 2 dagen van tevoren via e-mail bij onze klantenservice.
๐ Ruilen?
Ruilen is in sommige gevallen helaas niet mogelijk.
Wil je toch een ander product? Plaats dan eenvoudig een nieuwe bestelling via onze webshop.
๐ Retourvoorwaarden webshop
-
Als wij het product moeten ophalen zijn de retourkosten voor eigen rekening en kunnen oplopen tot โฌ150, afhankelijk van afstand en grootte.
-
Retourneer je het artikel zelf? Dan betaal je geen extra kosten.
-
Producten moeten:
-
Ongebruikt en onbeschadigd zijn
-
In originele staat en verpakking zitten
-
Compleet zijn (alle onderdelen/materialen)
-
-
Artikelen die speciaal voor jou op kleur, maat of wens zijn gemaakt, kunnen niet geretourneerd worden.
๐ Let op: Artikelen die al gemonteerd zijn, kunnen alleen retour als ze weer in originele staat zijn gedemonteerd en verpakt.
๐ Beschadigd bij bezorging?
-
Controleer je aankoop direct na ontvangst.
-
Meld schade binnen 2 dagen via e-mail.
-
Laat bij zichtbare schade de bezorger een aantekening maken op de bon voordat je tekent voor ontvangst.
Bij schade die later dan 2 dagen wordt gemeld, kunnen we helaas niet meer garanderen dat we dit kunnen oplossen.
๐ฐ Terugbetaling
Zodra wij het geretourneerde product hebben ontvangen of je kunt aantonen dat het onderweg is, starten we de terugbetaling:
-
Binnen 8ย werkdagen terug op het rekeningnummer waarmee je hebt betaald.
-
Annuleer je een volledige bestelling op tijd? Dan krijg je ook de eventuele verzendkosten terug.
-
Retourkosten blijven voor eigen rekening en worden niet verrekend met je terugbetaling.
-
Retourkosten via onze chauffeur betaal je aan de deur (contant of per pin).
โ Belangrijk
-
Geen originele verpakking? Dan kunnen we het artikel niet retour nemen.
-
Waardevermindering door schade of gebruik kunnen wij in mindering brengen op de terugbetaling.
๐ฉ Klachtenprocedure
Heb je een klacht over je bestelling of product?
Stuur dan een e-mail naar info@homelounge.nl met de volgende gegevens:
-
Je orderbon of factuur
-
Duidelijke foto’s van de klacht
-
Fotoโs van de verpakking
-
Korte omschrijving van de klacht
Je ontvangt binnen 2ย werkdagen een reactie van onze klantenservice.
Heb je nog vragen over retourneren of je bestelling?
Neem gerust contact op โ we helpen je graag verder.