Retourneren of ruilen bij Homelounge :
Spijt van je aankoop?
Dat kan gebeuren.
Natuurlijk kun je bij Homelounge ruilen of retourneren.
De meeste artikelen kun je binnen 14 dagen retourneren, zonder opgave van reden.
Bekijk welke retouroptie voor jou van toepassing is:
Gekocht in de winkel:
Producten gekocht in de winkel of via mail kunnen niet geretourneerd of geruild worden.
Gekocht in de webshop:
Retourneren kan in ons magazijn, via de post of ophaaldienst (voor grote/zware artikelen), binnen 14 dagen.
Mocht u het product zelf willen retourneren, dient u 2 dagen van te voren ons te mailen met uw aanmelding.
Ruilen kan helaas niet.
Je zult dan een nieuwe bestelling moeten plaatsen.
Retourvoorwaarden bij aankopen in de webshop:
De kosten voor het retourzendingen zijn voor je eigen rekening, dit kan oplopen t/m €150,00 (afhankelijk afstand woonplaats).
Mocht u zelf het product retour zenden naar ons, worden hier geen extra kosten voor berekend.
Artikelen die voor jou op maat/kleur gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van je aankoop.
Bij retournering moeten de artikelen ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en in de originele verpakking zijn.
Eventuele waardevermindering van het product door bijvoorbeeld schade, kunnen wij bij je in rekening brengen.
Ruilen kan helaas niet.
Je zult een nieuwe bestelling moeten plaatsen
Als je al je artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de bezorgkosten terug, de kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.
Zorg ervoor dat je de kassabon of orderbevestiging bij je hebt, als je het artikel in de winkel komt terugbrengen.
Stuur je het artikel retour via een vervoerder?
Dan is de retourprocedure afhankelijk van de manier waarop het artikel is thuisbezorgd, de kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.
Gekocht in de webshop en thuisbezorgd :
Als je een product koopt, krijg je 14 dagen bedenktijd.
Ben je niet tevreden, dan kun je de artikelen vanaf een dag na ontvangst aanmelden bij ons via de klantenservice.
Als er een artikel opgehaald moet worden, dan zijn de retourkosten voor je eigen rekening.
Ook belangrijk :
Artikelen die in elkaar zijn gezet, kunnen we alleen retour nemen als het artikel weer uit elkaar is gehaald.
Alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in de originele verpakkingen.
Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transportschade.
We kunnen een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen minder waard zijn geworden en dus ook niet meer voor de originele prijs verkocht kunnen worden.
Mocht de orginele verpakking niet meer aanwezig zijn, kunnnen wij het product niet meer retour nemen.
Alle artikelen worden met de grootst mogelijke zorg verpakt voor transport.
Helaas kan een artikel toch beschadigd raken tijdens transport.
Controleer daarom je aankoop direct na bezorging.
Binnen 2 dagen na ontvangst kunt u een beschadiging melden.
Mocht u dit later melden, kunnen wij helaas niet meer controleren waar de schade is ontstaan en eventueel uw klacht niet meer oplossen zoals u van ons gewend bent.
Ziet u dat een artikel beschadigd is geraakt bij bezorging?
Laat de bezorger een (elektronische) aantekening op de bon maken voordat je voor ontvangst tekent.
Lees verder voor de retourmelding of ruilen van artikelen beschadigd bij bezorging.
Terugbetalen :
Als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of je kunt aantonen dat de artikelen zijn geretourneerd, dan betalen we je zo snel mogelijk terug.
Terugbetaling bij annuleren webshop bestellingen :
Normale verwerkingstijd overboekingen is maximaal 14 werkdagen, uitzonderingen daargelaten.
Dit wordt uitbetaald op het rekeningnummer waarmee u heeft betaald.
De termijn van 14 dagen gaat in op de dag dat je de annulering hebt gemeld.
Annuleer je een complete bestelling op tijd?
Dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten terug.
De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.
Dit kan niet verrekend worden met de openstaande terug betalen.
De retourkosten dient u te betalen bij de chauffeur, dit kan contant of per pin gedaan worden.
Klachten :
Heeft u een klacht over het product?
Wij vragen u een mail te sturen naar info@homelounge.nl met de volgende gegevens :
– Orderbon of orderbon.
– Foto’s van de klacht
– Foto’s van de verpakking
– Omschrijving klacht
Binnen 3 werkdagen ontvangt u een reactie terug op uw email.